LASTEST NEWS

19 ก.ค. 2567(หมดบัญชี 4 วิชาเอก) สพป.อุบลราชธานี เขต 3 เรียกบรรจุครูผู้ช่วย 128 อัตรา - รายงานตัว 1 สิงหาคม 2567 18 ก.ค. 2567สพป.กระบี่ เรียกบรรจุครูผู้ช่วย รอบที่ 2 จำนวน 52 อัตรา - รายงานตัว 23 ก.ค.2567 18 ก.ค. 2567จังหวัดพิษณุโลก เปิดสอบพนักงานราชการ 2 อัตรา เงินเดือน 11,280 - 19,500 บาท รับสมัครตั้งแต่ 1-9 สิงหาคม 2567 18 ก.ค. 2567สพม.เลย หนองบัวลำภู เรียกบรรจุครูผู้ช่วย รอบที่ 2 จำนวน 17 อัตรา - รายงานตัว 1 สิงหาคม 2567 18 ก.ค. 2567สอศ.ประกาศผลสอบครูผู้ช่วย ภาค ก ภาค ข และรายชื่อผู้มีสิทธิสอบ ภาค ค. ตำแหน่งครูผู้ช่วย ว.16 และ ว.17 18 ก.ค. 2567ไม่ต้องผ่านภาค ก 200 อัตรา วุฒิปริญญาตรีทุกสาขา กรมการพัฒนาชุมชน รับสมัครสอบคัดเลือกบุคคลเพื่อแต่งตั้งเป็นอาสาพัฒนา (อสพ.) รุ่นที่ 76 ตั้งแต่ 10-16 ก.ค.2567 18 ก.ค. 2567“เพิ่มพูน”ชี้ ไม่จำเป็นต้องซื้อหนังสือจากองค์การค้าฯเพราะเป็นการเปิดเสรี 17 ก.ค. 2567ศธ.ฟัน “อาญา-วินัย-ยกเลิกตั๋วครู” พวกอนาจารเด็ก 17 ก.ค. 2567สพป.อุบลราชธานี เขต 2 เรียกบรรจุครูผู้ช่วย รอบใหม่ จำนวน 28 อัตรา - รายงานตัว 26 กรกฎาคม 2567 17 ก.ค. 2567ยินดีด้วยครับ! สพป.หนองคาย เขต 1 เรียกบรรจุครูผู้ช่วย 57 อัตรา - รายงานตัว 1 สิงหาคม 2567

Physics methodology with Computational Thinking

usericon

This research is experimental research and the objectives were to 1) develop Critical Thinking and Problem-Solving Thinking after Physics learning with Computational Thinking 2) Analyze the relationship between Critical Thinking and Problem-Solving Thinking. The population for studying were 130 twelfth grade students from 3 classes in the first semester of the 2022 academic year at Prachinratsadornamroong School, Mueang Prachinburi District, Prachinburi Province. Researcher designed the Physics methodology with Computational Thinking by 6Steps to Success on Electromagnetic force for 12 grade students. The experimental group exercised for 8 periods-50 minutes per period. This research used Critical Thinking and Problem-Solving pretest-posttest for collected the data. Data were analyzed by using percentage, mean, standard deviation and coefficient of variance. Hypothesis were tested by using t-test for Dependent Sample and Simple Correlation. The results of this research were as follows: After Physics learning with Computational Thinking by 6Steps to Success is 1) Satisfy Experience 2) Specify a Challenge 3) Search and Solve 4) Shape the ideas 5) Simple Science and 6) Summary and Evaluate) students’ learning skill was significantly increased at the .05 level. The percentages of assessment results for Critical Thinking (CTC) and Problem-Solving Thinking (PRB) variables after learning were higher than before for all indicators and the results of the assessment were at a high level representing 82.30 and 61.54 percent, respectively. The average overall is 71.92 percent, which was based on the hypothesis. For the students’ Critical Thinking and Problem-Solving Thinking, the correlation was significantly in high level related at the .05 level.

Keyword : Higher Order Thinking, Learning Integration (Interdisciplinary), 21st Century Skills
ร่วมแสดงความคิดเห็น
เงื่อนไข การร่วมแสดงความคิดเห็น!

ข้อความที่ท่านได้อ่าน เกิดจากการเขียนโดยสาธารณชน และส่งขึ้นมาแบบอัตโนมัติ เจ้าของเว็บไซต์ไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือ ชื่อผู้เขียนที่ได้เห็นคือชื่อจริง ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือเป็นการกลั่นแกล้งเพื่อให้เกิดความเสียหาย ต่อบุคคล หรือหน่วยงานใด กรุณาแจ้งมาที่ แนะนำติชม เพื่อให้ผู้ควบคุมระบบทราบและทำการลบข้อความนั้น ออกจากระบบต่อไป

ขอขอบพระคุณล่วงหน้า มา ณ โอกาสนี้

^