LASTEST NEWS

26 เม.ย. 2567(( รวมลิงก์ )) ประกาศผลการย้ายครู ครั้งที่ 1 ประจำปี พ.ศ.2567 ทุกจังหวัด ทุกเขตพื้นที่ฯ ทั่วประเทศ 26 เม.ย. 2567สพป.แพร่ เขต 1 ประกาศผลย้ายครู ปี 2567 รอบที่ 1 (ครั้งที่ 2) - ผลย้ายครู 2567 สพป.แพร่ เขต 1 26 เม.ย. 2567ก.ค.ศ. อนุมัติให้ข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษามีและเลื่อนเป็นวิทยฐานะเชี่ยวชาญ  26 เม.ย. 2567สพป.ชัยนาท ประกาศผลย้ายครู ปี 2567 รอบที่ 1 (ครั้งที่ 2) - ผลย้ายครู 2567 สพป.ชัยนาท 26 เม.ย. 2567(( รวมลิงก์ )) ประกาศผลการย้ายครู ครั้งที่ 1 ประจำปี พ.ศ.2567 ทุกจังหวัด ทุกเขตพื้นที่ฯ ทั่วประเทศ 26 เม.ย. 2567สพม.นครศรีธรรมราช ประกาศผลย้ายครู ปี 2567 รอบที่ 1 (ครั้งที่ 1) - ผลย้ายครู 2567 สพม.นครศรีธรรมราช 26 เม.ย. 2567สพม.ลพบุรี ประกาศผลย้ายครู ปี 2567 รอบที่ 1 (ครั้งที่ 1) - ผลย้ายครู 2567 สพม.ลพบุรี 26 เม.ย. 2567สพม.สุรินทร์ ประกาศผลย้ายครู ปี 2567 รอบที่ 1 (ครั้งที่ 2) - ผลย้ายครู 2567 สพม.สุรินทร์ 26 เม.ย. 2567สพป.ตาก เขต 1 ประกาศผลย้ายครู ปี 2567 รอบที่ 1 (ครั้งที่ 1) - ผลย้ายครู 2567 สพป.ตาก เขต 1 26 เม.ย. 2567สพป.ลำพูน เขต 2 ประกาศผลย้ายครู ปี 2567 รอบที่ 1 (ครั้งที่ 1) - ผลย้ายครู 2567 สพป.ลำพูน เขต 2

The development of picture books with educational games

usericon

Title         The development of picture books with educational games to    promote mathematics skills for early childhood, kindergarten 2
Author        Yupin Namjit
Academic Year        2017

Abstract

    The purposes of this study to develop picture books with educational games
to promote mathematics skills for early childhood, kindergarten 2 and to find out the result of promoting mathematics skills for early childhood, kindergarten 2 after the implementation of picture books and educational games. The sample of the study consisted of 28 students in kindergarten 2/4 in semester 2, Bansrimaharacha Municipal School, Sriracha Municipality, Chonburi Province by using cluster random sampling. The instruments used included picture books and mathematics readiness test. The data were analyzed by using percentage, standard deviation and t-test (One-sample test for the mean).
The results of the study were as follow :
1.    The result of the development of picture books to promote mathematics skills
for early childhood, kindergarten 2 was found that achieving 12 picture books to promote mathematics skills for early childhood, kindergarten 2. The quality of 12 picture books was as follow : Picture book 1 “Knowing numbers not more than ten” which was at very good level. Picture book 2 “Comparing numbers of two things” which was at good level. Picture book 3 “Ordering things not more than three” which was at very good level. Picture book 4 “Summation of two things not more than five” which was at very good level. Picture book 5 “Ordering lengths and heights not more than three things” which was at very good level. Picture book 6 “Ordering weight not more than three things” which was at very good level. Picture book 7 “Ordering sizes not more than three things” which was at good level. Picture book 8 “Routine activities” which was at good level. Picture book 9 “Ordering routine activities” which was at good level. Picture book 10 “Position of things” which was at very good level. Picture book 11 “Similar shapes” which was at good level. Picture book 12 “Different shapes” which was at very good level.
2.    The result of the development of educational games to promote mathematics
skills for early childhood, kindergarten 2 was found that achieving 12 games as follow : 1) Grouping the pictures of fruits with Thai numerals ๑-๕ Game 2) Grouping the pictures of fruits with Arabic numerals 1-5 Game 3) Grouping the pictures of animals with Thai numerals ๖-๑๐ Game 4) Grouping the pictures of animals with Arabic numerals 6-10 Game 5) Grouping things with Arabic numerals 1-5 Game 6) Grouping things with Arabic numerals 6-10 Game 7) Number Dominoes Game 8) Summation of number 1-5 Game 9) Grouping geometry Game 10) Grouping and ascending order Game 11) Matching geometry with numbers Game 12) Matching similar pictures Game. All educational games were appropriate for promoting mathematics skills for early childhood, kindergarten 2 which had index of item objective congruence (IOC) at 1.00.
3.    The result of promoting mathematics skills for early childhood, kindergarten 2
after the implementation of picture books was found that the students’ mathematics readiness scores on numbers were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01. The students’ mathematics readiness scores on measurement were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01. The students’ mathematics readiness scores on geometry were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01. The students’ overalls scores were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01.
4.    The result of promoting mathematics skills for early childhood, kindergarten 2
after the implementation of educational games was found that the students’ mathematics readiness scores on numbers were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01. The students’ mathematics readiness scores on measurement were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01. The students’ mathematics readiness scores on geometry were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01. The students’ overalls scores were statistically significant higher than criterion 70 percent at the level of .01.
nilsawit 27 ก.พ. 2562 เวลา 09:17 น. 0 695
ร่วมแสดงความคิดเห็น
เงื่อนไข การร่วมแสดงความคิดเห็น!

ข้อความที่ท่านได้อ่าน เกิดจากการเขียนโดยสาธารณชน และส่งขึ้นมาแบบอัตโนมัติ เจ้าของเว็บไซต์ไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือ ชื่อผู้เขียนที่ได้เห็นคือชื่อจริง ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือเป็นการกลั่นแกล้งเพื่อให้เกิดความเสียหาย ต่อบุคคล หรือหน่วยงานใด กรุณาแจ้งมาที่ แนะนำติชม เพื่อให้ผู้ควบคุมระบบทราบและทำการลบข้อความนั้น ออกจากระบบต่อไป

ขอขอบพระคุณล่วงหน้า มา ณ โอกาสนี้

^