LASTEST NEWS

05 ธ.ค. 2559คลอดกรอบหลักสูตรผลิตครูรูปแบบใหม่ 05 ธ.ค. 2559ด่วน! สพม.30 เปิดสอบพนักงานราชการ ตำแหน่งครูผู้สอน 17 อัตรา 05 ธ.ค. 2559กศน.อุตรดิตถ์ เปิดสอบพนักงานราชการทั่วไป สมัครตั้งแต่บัดนี้-9ธ.ค.2559 05 ธ.ค. 2559ช.พ.ค.สูงวัยหยุดส่งเงินรายศพเริ่มม.ค.60 05 ธ.ค. 2559สทศ.รับสมัครสอบแกต-แพตครั้งที่2 05 ธ.ค. 2559ศธ. ชงเกรด1.00 มีสิทธิกู้ กยศ. 05 ธ.ค. 2559ศธ.น้อมนำพระราชกระแสในหลวงร.9 05 ธ.ค. 2559แจกสูตรคำนวณ Excel สำหรับทุกงาน ทุกสายอาชีพครับ 05 ธ.ค. 2559ข่าวสำนักงานรัฐมนตรี 489/2559 การขับเคลื่อนแก้ไขปัญหาการทุจริต กระทรวงศึกษาธิการ 05 ธ.ค. 2559ข่าวดี! สำนักงาน ก.พ.ประกาศรับสมัครสอบ ก.พ. ภาค ก ภาคพิเศษ สมัครทางอินเทอร์เน็ต

Title The Development of Supplementary Exercises for Reading and

usericon

Title	The Development of Supplementary Exercises for Reading and
Title    The Development of Supplementary Exercises for Reading and Writing Skills of Thai Final Consonants for Pratom Suksa 1 Students
Researcher    Mrs. Narunat Jarudsri
School    Banmuang School
Affiliation    Uttaradit Primary Educational Service Area Office 2
Year    2012

Abstract
The purposes of this research were (1) to develop supplementary exercises for reading and writing skills of Thai final consonants for Pratom Suksa 1 Students at Banmuang School, (2) to validate the efficiency of the supplementary exercises according to an 80/80 efficiency criterion, (3) to compare the learning achievements of the students before and after using the supplementary exercises, and (4) to study the student satisfaction towards the supplementary exercises. This experimental research employed one-group pretest-posttest design. The purposively selected samples were ten Pratom Suksa 1 students at Banmuang School, affiliated to Uttaradit Primary Educational Service Area Office 2. The samples used the supplementary exercises for altogether 18 hours during the second semester of academic year 2012. The research instruments consisted of (1) the supplementary exercises for reading and writing skills of Thai final consonants, (2) tests of learning achievement, and (3) a questionnaire on student satisfaction towards the supplementary exercises. The statistics used to analyze the data were the E1/E2 efficiency index, t-test for dependent sample, mean and standard deviation.
The findings were as follows:
1) The supplementary exercises for reading and writing skills of Thai final consonants for Pratom Suksa 1 students had the average efficiency at 85.29/84.22, which was higher than the 80/80 standard criterion;
2) The post-test scores were higher than the pre-test scores at a statistically significant level of .05;
3) The supplementary exercises gained high levels of student satisfaction with a mean of 2.70 and a standard deviation of 0.47.
nat2506 13 ส.ค. 2557 เวลา 21:50 น. 0 69
ร่วมแสดงความคิดเห็น
เงื่อนไข การร่วมแสดงความคิดเห็น!

ข้อความที่ท่านได้อ่าน เกิดจากการเขียนโดยสาธารณชน และส่งขึ้นมาแบบอัตโนมัติ เจ้าของเว็บไซต์ไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือ ชื่อผู้เขียนที่ได้เห็นคือชื่อจริง ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือเป็นการกลั่นแกล้งเพื่อให้เกิดความเสียหาย ต่อบุคคล หรือหน่วยงานใด กรุณาแจ้งมาที่ แนะนำติชม เพื่อให้ผู้ควบคุมระบบทราบและทำการลบข้อความนั้น ออกจากระบบต่อไป

ขอขอบพระคุณล่วงหน้า มา ณ โอกาสนี้

^